آلار پلاستی در شیراز

جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

در این مقاله در مورد نحوه جراحی بینی استخوانی اطلاعات لازم را کسب می کنید. افرادی که قصد انجام عمل زیبایی بینی دارندباید در مورد تمامی نتایج و مشکلات و خوبی های جراحی پلاستیک صورت و بینی اطلاعات لازم را بداند و بعد به سراغ جراحی بینی بروند.

بینی استخوانی چیست؟

بینی استخوانی معمولا به بینی هایی که قوز دارد، غضروف محکمی داشته می گویند. قوز بینی ممکن است مرتبط با آسیب هایی باشد که از بیرون به بینی وارد می شود مثل شکستن بینی در کودکی یا رشد زیادی استخوان بینی و غضروف های آن.

علل غوز و برآمدگی روی بینی

برآمدگی های روی بینی استخوانی می تواند به علل مختلفی به وجود بیاید که این علل در ادامه آمده است:

۱) عوامل ارثی

به صورت ژنتیکی و مادرزادی ممکن است بینی استخوانی و غضروفی به ارث برسد. در این موارد با رسیدن به سن بلوغ بزرگی بینی نمایان می شود.

۲) عوامل محیطی

بینی ممکن است به علت های مختلف و بر اثر ضربه دچار مشکل شود . عواملی مانند تصادف، ضربه در ورزش می تواند منجر به شکستگی بینی شود که در این موارد معمولا همراه با شکستگی، مشکلات تنفسی نیز برای فرد به وجود می آید.

جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

جراحی بینی استخوانی چگونه است؟

روش های انجام عمل زیبایی بینی استخوانی

با توجه به نوع بینی عمل زیبایی بینی استخوانی به دو شکل بسته و باز انجام می شود.

عمل بینی به روش باز

عمل رینوپلاستی باز برای ایجاد تغییرات اساسی در ظاهر بینی مورد استفاده قرار می گیرد. در طول این جراحی، جراح با برش تیغه و پره های بینی می تواند با جزییات بر روی آناتومی بینی کار کند. از فواید این روش می توان به تسلط کامل جراح به غضروف و ساختار بینی اشاره کرد که کنترل و دقت وی را دوچندان می کند.

عمل بینی به روش بسته

در عمل بینی بسته تیغه بینی برشی ندارد و برش ها در داخل بینی انجام می شود. در ادامه مانند روش باز استخوان از غضروف و استخوان جدا می شود تغییرات مدنظر اعمال می شود. از مزایای این روش می توان به عدم ایجاد زخم بر روی تیغه بینی، زمان کمتر جراحی، تورم کمتر و بهبودی سریع تر اشاره کرد. برای اینکه درمورد تمامی روش های عمل زیبایی بینیاطلاعات کسب کنید بهتر است با پزشک مربوطه مشورت کنید. در لیست پزشکان جراحی زیبایی بینی در شیراز  آدرس و شماره تماس جهت دریافت مشاوره ثبت شده است.

مراقبت های بعد از جراحی زیبایی بینی

گذاشتن کمپرس سرد در ۲ یا ۳ روز اول، هر یک ربع یک بار.

استفاده از آنتی بیوتیک به مدت یک هفته، یا ادالت کلد برای جلوگیری از عطسه کردن، ۵ روز اول.

دوش گرفتن بعد از جراحی بینی، اگر بانداژ خیس شد، امکان افتادن بانداژ بالا می رود، که مستقیما روی جراحی تاثیر دارد.

داروهای نسخه پزشک : این داروها شامل آنتی بیوتیک، آرام بخش، سرماخوردگی، و آبریزش بینی و دگزامتازون می باشند که برای کاهش تورم استفاده می شوند. باید ۶ ساعت به ۶ ساعت و به همراه غذا خورده شوند.

ماساژ بینی : دست تان را دوطرف بینی بگذارید، و بینی را به سمت بالا ماساژ دهید. این ماساژ باید مثل این باشد که بینی کشش به سمت گونه ها دارد.

عوارض جراحی بینی استخوانی

هر نوع جراحی ممکن است عوارضی نیز در پی داشته باشد. عمل جراحی بینی جز یکی از کم ریسک ترین جراحی های است اما عوارضی که هر هر عمل بینی می تواند رخ دهد شامل خون ریی

هر عمل جراحی ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد . به همین دلیل سلامتی شما باید هم برای خودتان و هم جراح در اولویت باشد. عمل جراحی بینی جز کم ریسک ترین جراحی ها است اما عوارضی که در هر عمل جراحی می تواند رخ دهد شامل خون ریزی، عفونت، واکنش جانبی به بیهوشی و هماتوم (زمانی که خون زیر پوست جمع می شود) می باشد. به طور اختصاصی در عمل زیبایی بینی استخوانی، عوارضی مانند بی حسی، خونریزی بینی، ورم ، زخم داخلی بینی و آسیب به عصب بینی می تواند رخ دهد. انتخاب جراح با تجربه و مناسب و تیم جراحی حرفه ای می تواند این عوارض را به حداقل برساند. همچنین مراقبت های قبل و بعد از عمل می تواند به کاهش حداکثری این عوارض کمک کند.

جراحی بینی استخوانی

جراحی بینی استخوانی

برخی عوارض کوتاه مدت بعد از عمل زیبایی بینی استخوانی ممکن است رخ دهد که جای نگرانی ندارد و گذرا است:

۱) درد بعد از عمل
به دلیل تراشیده شدن استخوان و غضروف ها در عمل بینی بعد از عمل شما در نواحی مورد نظر دردی را احساس خواهید کرد. این درد کاملا گذراست و با مصرف مسکن هایی که پزشک برای شما تجویز می کند قابل کنترل است.

۲) ورم
یکی از رایج ترین عوارض جانبی رینوپلاستی ورم در اطراف چشم و بینی است. تورم در روزهای پس از جراحی بیشتر قابل ملاحظه است، اما بعد از حدود دو هفته کاهش می یابد. با این وجود مهم است که توجه داشته باشیم که بعضی از تورم های جزئی ممکن است تا شش ماه بعد از عمل جراحی بینی ادامه داشته باشد. نتایج نهایی رینوپلاستی یا جراحی بینی معمولا بعد از یک سال دیده می شود.

۳) کبودی
کبودی یکی دیگر از عوارض جانبی است که اغلب با عمل بینی استخوانی همراه است. میزان کبودی که به دنبال جراحی است بستگی به حساسیت بیمار و میزان عمل جراحی دارد. این کبودی معمولا در ناحیه اطراف چشم قرار دارد و می تواند تا ۱۰ روز طول بکشد. در حالی که کبودی نشانه ای از عوارض جدی تر نیست، شما باید وضعیت خود را در روزهای بعد از جراحی نظارت کنید. اگر چیزی غیر طبیعی به نظر می رسد، پزشک می تواند به شما در مورد اینکه آیا در کنار استراحت اقدامات دیگری برای بهبودی لازم است یا خیر کمک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *